Team Orient fogásai és a Horse Baits bojlik!

Kercsmarik Bence küldött néhány fotót és egy kis élménybeszámolót, amit külön köszönünk! A harsányi tó 3 állásán horgásztak.

Elmeséli hogyan lett sikeres vége horgászatának, amikor vett 1kg Horse Baits - BLM-Liver bojlit a Harsányi halőrházban!

Gratulálunk a fogásokhoz és további sikeres horgászatot kíván a Horse Baits! ;)

Fogadjátok sok szeretettel.

Minden bojlis horgász, aki kicsit komolyabban űzi ezt a sportot, egy idő után rájön, hogy mibe is kezdett Ő bele. Általában a nagy halak utáni vágyakozás az, mely a kezdő pontyhorgászt elcsábítja az etetőkosártól, az ólom irányába. Ilyenkor a gubanc gátlóból Leadcore lesz. A karikák hírtelen csipogni kezdenek, az orsók meghíznak, a botok megnyúlnak, a gyűrűk elfogynak. És nyugdíjba megy az aranysárga pontyozó horog. Ennyivel azonban koránt sincs vége. Elindul a soha véget nem érő tanulási folyamat, mert a kezdeti sikerektől függetlenül, mindannyian rájövünk, hogy minél többet horgászunk, minél több vízen, annál kevésbé mondhatjuk, hogy igen Én tudok bojlizni! Ráébredünk, hogy ezt a sportot csak életvitel szerűen űzhetjük. Folyton olvassuk az interneten a beszámolókat, helyet foglalunk, agyalunk. Megtervezzük a túrát, gyúrjuk a golyót. Bújjuk az időjárást, nézzük a légnyomást. Az utolsó pillanatig szinte. Majd a túra előtti este, amikor már mindent bepakoltál, mindent 50x átnéztél, egyfelől nyugodt is vagy, hogy minden kész, és egyfelől izgatott, mert tudod milyen élmények várnak rád. De szánhatsz akár mennyi időt az előkészületekre, lehet akár mennyi tapasztalatod, és millió féle golyód. SOHA NEM MEHETSZ BIZTOSRA. Saját példámon keresztül mutatnám, be, hogy miért nem.

Harsányba készültünk és a fent leírtaknak megfelelően, már mi is hónapokkal a túra előtt olvasgattuk a cikkeket, hogy ki mivel, és hol fogja a halakat a vízen. Megkérdeztük azokat, akik már horgásztak ott idén is, és előszedtük a mi saját tapasztalatainkat a vízzel kapcsolatban. Mint minden túra előtt mi is úgy éreztük, hogy mindent megtettünk az ügy érdekében. Itt bizony röpködni fognak a 15-20 kiló felettiek. A Harsányi tónak sokan így indulnak neki, a szép halakról készült fotók, és az élménybeszámolók miatt. De elfelejtjük azt, hogy általában csak akkor ír valaki cikket, ha van mit felmutatnia. Nem esik szó, se hír arról, ha valaki 4-5 napig ül potyára. És ül, tényleg! A mostani túránk ideje alatt a mellettünk ülő csapat valamit elnézhetett, mert 4 nap alatt egyetlen 4 kilós pontyot tudtak csak felmutatni. Július vége volt már, és meglehetősen meleg ez igaz, de azért ilyen időben is többet vár az ember. Nos, miután megérkeztünk, kipakolás, sátorállítás és botok felszerelés után. Elő is vettük a golyókat, és a taktikánkat. Harsány közismert arról, hogy nagyot kell dobni. Mi olyan 110-120 méteres távban horgásztunk. Sok féle bojlit vittünk csalizni, etetni pedig szintén bojlival (24mm-es) és pelettel etettünk. Illetve csináltunk egy külön amuros etetést is. Kapások főleg az éjszakai órákban voltak, amire szintén tudjuk a választ, hogy miért. A víz nagyon algás, a sok szerves anyag miatt. Az alga pedig tud fotoszintetizálni, vagyis fényt használ energiaforrásként, a növényekhez hasonlóan. Az alga vagy növény nappal széndioxidot vesz fel a vízből, ezáltal csökken a vízben a szénsav, és ez által a víz pH-ja. A magas fehérje tartalmú bomlik ilyenkor nem fognak működni. Este, viszont amikor az alga oxigént használ, és széndioxidot bocsájt ki, a víz pH értéke csökken, savasodik. A magas fehérje tartalmú bojli dolgozik. Ezen alapozva stratégiánkat, vágtunk bele az etetésbe és a horgászatba Nappal pelettel, és inkább szénhidrát dús bojlival (lúgosabb nappali pH-n jobb) és halibut pelettel csaliztunk. Fogtunk is egy pár szép halat, de valahogy nem volt az igazi. Teltek a napok. Nappal is tudtunk ugyan halat fogni, de valamiért a nagyobbak nem jöttek. Egy darab 20 fölöttit sikerült fognunk, de azon kívül egy 12 kilós volt a legnagyobb, és olyan 17 darabot fontunk egészen az utolsó estig. Pedig már szinte mindent bevetettünk. Végső elkeseredésünkben már a végszereléket is módosítottuk, az összes létező csali kombinációt kipróbáltuk, de nem tudtunk nagy halat fogni. Pedig az idő is a kedvünkre játszott, mert jött a hideg front, emelkedett a légnyomás, de a halak kapókedve mégsem változott. A telefonomon, az időjárást bújtam, hogy hátha jön még egy front, amikor eszembe jutott, hogy ha mi nem vagyunk elég okosak, akkor hátha tud valaki más segíteni. Ekkor fordultam Lajoshoz, akit tavaly óta ismertem meg, ő a Horse Baits bojlik termékfejlesztője. Egyszerűen megláttam a facebookon, hogy egy pár nappal előttem volt Harsányban, és egy bitang nagy pontyot tart a kezében. Több se kellet írtam neki.

2014. Július 30.

Bence Kercsmarik: Hol ülsz? Nem làtlak! Július 30. 17:00

Horse Baits Boilies: Bence, a halőrházba vettél már Horse Baits bojlit? Július 30. 17:27 Bence Kercsmarik: Nem még. Vennem kellene, azt mondod? 3ason vagyok holnapig. Eddig egy 20 fölötti jött csak. Július 30. 17:55

HorseBaits Boilies: Nyilván a pénztárcád apad, de az esélyed növekedhet. a 3-as álláson, nem is olyan rég pl. csak a BLM ment, csak egy tipp volt, sok sikert!;) de csak akkor vedd meg, ha bízol is benne, sosem erőltetem senkire sem! Július 30. 18:06 Bence Kercsmarik: Megvettem, aztàn majd meglátjuk, hogy a harsànyi videómnak a végére oda kerül e a HorseBaits Boilies LOGO. Július 30. 19:17

HorseBaits Boilies: Hajrá! Faragd meg a golyót, aztán hagyd bent reggelig akár, de addig nem lesz bent. Legyél türelmes és az etetéstől távolabb legyen bevetve! Július 30. 19:31 Bence Kercsmarik: Megfogadom a tanàcsokat. Aztán majd megírom mi lett belőle! július 30., 19:49

HorseBaits Boilies: OK július 30., 19:53 Bence Kercsmarik: Akasztottam egy olyan amurt 10 perce, hogy végül eltört a horgom..... azt hittem darabokra töröm a botom..... július 30., 22:25 HorseBaits Boilies: huuuu, mi volt a csali ? július 30., 22:26

HorseBaits Boilies: Bosszúság elhiszem, de hidd el nem csak ez a tó, hanem az összes, ha egy ilyen történet volt, én mindig azt szoktam mondani és már tapasztaltam. A VÍZ VISSZAADJA AZT, AMI AKKOR NEM LEHETETT a TIÉD, és általában vissza is szokta adni, ott van még az éjszaka Július 30. 22:28 HorseBaits Boilies: Azért volt ott hal.a gyenge táplálkozás is lehet az oka, nem úgy szív július 30., 22:39

HorseBaits Boilies: de bízz az éjszakában, mert ha nappal ilyen volt, éjjel bátrabban szívhat és hibázni fog, reggel meg lesz, egy kis esőtök aztán beindulnak a halak július 30., 22:54 Bence Kercsmarik: Bízok nagyon az estébe meg a csalijaimba. Lesem a radart, de mobilon nem hozza be h mikor lesz eső... azt mondod reggel? július 30., 22:56

HorseBaits Boilies: reggel, talán ha lehúzza a kis dombocska, ha a hátatok mögül jön fel az idő, akkor leszakad július 30., 22:57 Bence Kercsmarik: Jah... hàtulról... kapott màr el úgy... az nagyon kegyetlen tud lenni sàtorba... de bízok benne mert az a halat is megmozgatnà. július 30., 23:00

Lajos segítsége sokat jelentett mindannyiunknak. Vettünk Horse Baits bojlit a halőrházban, és megfogadtuk a tanácsait. És valamiért mindannyiunkban sikerült Lajosnak megtartani a hitet azzal a két mondatával. „. A VÍZ VISSZAADJA AZT, AMI AKKOR NEM LEHETETT a TIÉD”, „és bízzatok az éjszakában. „ Bíztunk is mi nagyon! Izgatottam raktam fel a BLM-liver golyókat, utolsó esténk volt, már 11 óra elmúlt mire megint minden a helyén volt. Mivel nem etettünk ilyen bojlival, ezért PVA-ba tettünk még 3 szemet. Hajnal fél 2 kor ordít a kapásjelző! Ez volt az a pont, amikor elindult a hal, és reggelig meg sem állt! Hajnalban, még egy darabig írtam Lajosnak az eredményeket, aztán már nem volt időm a telefont a kezembe vennem.

Reggelre az ígért eső is megérkezett, és abba is maradtak a kapások.

Bence Kercsmarik :köszi, Lala!!!!!!! 19:20kg és 11,5kg és még csak 2 óra van Fish Hunter megfogadtam, amit írtál! De így is ütöttem egy üreset... július 31., 2:20 Bence Kercsmarik :16,20 kg XD július 31., 2:42 Bence Kercsmarik :24.00kg hahaaaaaaa július 31., 4:16

Reggelig, mint láttátok, jött egy 19,2kg, 11,5 kg, 16,20kg, 24kg-os., és amit még nem írtam oda 2 db 14 kilós és egy 18 kilogramm körüli. Mind Horse Baits BLM- Liverrel.

Első ránézésre tartalmas golyónak láttam, nem tartalmaz mesterséges aromát mint utólag kiderült, csak vízben jól oldódó összetevőket, természetes olajokat és kivonatokat. A vízben töltött idő után szépen oldódott ahogy kellett adta ki magából a jót és a belső mag kemény maradt szépen tartott, biztunk benne és hozta a halakat.

Láttuk tehát mindannyian, hogy akár milyen sokat tudsz, akár milyen sokat készülsz, és bármennyi bojlit is viszel, soha nem mehetsz biztosra, és mindig jó, ha van egy barát, akihez fordulhatsz. Forduljatok, tehát, bizalommal a Horse Baits bojlihoz, termékfejlesztőjéhez és kitalálójához, Lovas Lajoshoz!

Hamarosan mi is visszatérünk Harsányba a Horse Baits Boilie teljes termékeivel együtt, és reméljük akkor is legalább ekkora élményekkel gazdagodunk majd!